Beste Chris,
op het gevaar af dat deze bijdrage hier niet gewaardeerd wordt,
toch een paar citaten van de Bruno Groening website:
“”
Bruno Groening zei: “God is de zender en de mens de ontvanger van de genezende kracht.”
Als Bruno Groening zijn toespraken over het geloof hield, speelden zich vaak bijbelse taferelen af: blinden konden weer zien en verlamden konden weer lopen. Dit is door zeer veel publicaties en berichten van getuigen uit die tijd blijvend vastgelegd.
En deze “wonderen” gaan door: ook vandaag nog werkt de “heilstroom” waarop Bruno Groening de mensen wees. Duizenden succesberichten - voor een groot deel reeds gecontroleerd en gedocumenteerd door artsen van de Medisch Wetenschappelijke Vakgroep (MWF) van de Bruno Groening-Vriendenkring, aan de hand van medische onderzoeksrapporten van onafhankelijke artsen - spreken duidelijke taal.
De vriendenkring - mensen uit alle naties, religies en lagen
De vriendenkring is geen afsplitsing van een moederreligie.
Bruno Groening zei: “In de vriendenkring moet ieder de geloofskracht opnemen. Ik wil geen nieuwe religie stichten. Ieder moet in zijn kerk of geloofsgemeenschap blijven, maar wat hij daar gehoord heeft, dat moet hij ook geloven en in de daad omzetten. Ik ben voor alle mensen gekomen, van welke religie of natie dan ook. Daarom is de Bruno Groening-Vriendenkring geen sekte.”
Bruno Groening: “Alle mensen zijn het waard, dat ze geholpen worden.”
De vriendenkring is volledig vrij van alle confessionele bindingen. “”
tot zover; als het je aanspreekrt zul je zelf verder moeten gaan hiermee,
je kunt een paard naar de bron nemen, maar je kunt het niet dwingen om te drinken.
Boeddha zei: ik ben een wegwijzer; als iemand een andere weg neemt is dat zijn eigen besluit.
met vriendelijke groet,
a.