Zou wel wat wijsheid kunnen gebruiken

• a.

Tja, wat ik nu ga schrijven hoort misschien niet op deze website, maar goed, het is nu eenmaal op dit moment mijn ontwikkeling…

www.bruno-groening.org

wie weet heb jij er ook wat aan Chris…

Bij Bruno Groening gaat het ook om lichaamsbewustzijn, naastenliefde en meditatie

(en wel iedere dag om 09:00 en 21:00 zodat toch ook een soort “synergie” ontstaat van allen die zich “einstellen”)

Ja, hij heeft het over God en genezende beschermengelen…

Ik kan daar goed mee leven.

met vriendelijke en welwillende groeten,

a.

• mike

Beste Chris,

Weet je voor jezelf waar deze depressie een gevolg van is??of ben je dat aan het onderzoeken mbv proffesionele hulp?

Ik vind het wel goed van je dat je zo serieus bezig bent om je bunker af te breken want wellicht komt dan je verlichting dichterbij!

Ik vind dat je wel zult moeten proberen om iets positiefs in deze wereld te zien want je zult het hier toch nog lang moeten uithouden.

Zie het als een luxe dat je de keuze hebt om positief of negatief naar deze wereld te kijken.Veel mensen staan hier namelijk helemaal niet bij stil en zien het niet als keuze.

Probeer niet teveel zelfmedelijden te hebben als je dat tenminste hebt maar probeer te genieten van de omstandigheden in deze wereld.

Je neigt een beetje naar het nihilisme en dat kan nooit de bedoeling zijn!!Geniet je niet van mooie muziek bijvoorbeeld een goed boek of een mooie film.

Ik denk dat er met jou inzicht niet heel veel mis is echter geloof ik dat je dat inzicht moet proberen zo te gebruiken dat je het lijden wat uit deze wereld voortkomt wegfiltert en de mooie dingen overhoud!!

Groetjes Mike

• a.

Beste Chris,

op het gevaar af dat deze bijdrage hier niet gewaardeerd wordt,

toch een paar citaten van de Bruno Groening website:

“”

Bruno Groening zei: “God is de zender en de mens de ontvanger van de genezende kracht.”

Als Bruno Groening zijn toespraken over het geloof hield, speelden zich vaak bijbelse taferelen af: blinden konden weer zien en verlamden konden weer lopen. Dit is door zeer veel publicaties en berichten van getuigen uit die tijd blijvend vastgelegd.

En deze “wonderen” gaan door: ook vandaag nog werkt de “heilstroom” waarop Bruno Groening de mensen wees. Duizenden succesberichten - voor een groot deel reeds gecontroleerd en gedocumenteerd door artsen van de Medisch Wetenschappelijke Vakgroep (MWF) van de Bruno Groening-Vriendenkring, aan de hand van medische onderzoeksrapporten van onafhankelijke artsen - spreken duidelijke taal.

De vriendenkring - mensen uit alle naties, religies en lagen

De vriendenkring is geen afsplitsing van een moederreligie.

Bruno Groening zei: “In de vriendenkring moet ieder de geloofskracht opnemen. Ik wil geen nieuwe religie stichten. Ieder moet in zijn kerk of geloofsgemeenschap blijven, maar wat hij daar gehoord heeft, dat moet hij ook geloven en in de daad omzetten. Ik ben voor alle mensen gekomen, van welke religie of natie dan ook. Daarom is de Bruno Groening-Vriendenkring geen sekte.”

Bruno Groening: “Alle mensen zijn het waard, dat ze geholpen worden.”

De vriendenkring is volledig vrij van alle confessionele bindingen. “”

tot zover; als het je aanspreekrt zul je zelf verder moeten gaan hiermee,

je kunt een paard naar de bron nemen, maar je kunt het niet dwingen om te drinken.

Boeddha zei: ik ben een wegwijzer; als iemand een andere weg neemt is dat zijn eigen besluit.

met vriendelijke groet,

a.

• chris

Dank. Ik ben beste geinteresseerd in dit soort dingen. Het spirituele pad is mijn enige pad, en dit kan een verdieping zijn wanneer ik daar klaar voor ben.

• chris

Dag Mike, fijn om je weer te spreken.

De laatste tijd krijg ik een heleboel antwoorden. Antwoorden die mijn vragen uitwissen, zodat er steeds meer helderheid komt. Ik begin mijn pad weer helderder te zien, en ik merk dat de wereld mijn kadootjes geeft die dat inzicht sterker maken. Ik mag niet meer afraken van mijn pad, van helderheid en doel. Als ik van mijn pad afraak, als mijn aandacht wegglipt dan verlies ik mezelf in twijfel en angst. Het universum maakt me ziek als ik niet het juiste doe, als ik niet doe wat ik moet doen. Daarom moet ik beter luisteren naar wat ik werkelijk voel en weet, en niet wat de wereld om mij heen doet. Als ik meega in de chaos om mij heen, dan verlies ik mezelf in een spiraal van twijfel en eindig ik steeds weer bij depressie. Er is geen tussenweg, voor mij is verlichting de weg die ik moet blijven beoefenen.

Ik ben heel erg gevoelig en kwetsbaar heb ik gemerkt, en dat zorgt ervoor dat ik me snel af laat leiden door de theatrale wereld van hoop en angst. Ook ben ik geneigd te rationeel te denken en alles in het grote perspectief te zien, en dan vooral het lijden. Dat zorgt er regelmatig voor dat ik de wereld op mijn schouders draag. Maar dat is niet nodig als ik mijn eigen wereld beter maak. Als ik mijn eigen wereld verlicht dan verlicht ik alles.

Ook heb ik gemerkt dat ik verlangens en frustraties heb die ik niet los kan laten. Maar vandaag, toen ik in de zon zat en in het nu om me heen keek, voelde ik een helderheid die ik lang niet gevoeld had. Ik probeer geregeld te mediteren maar kon er niet de rust voor vinden, vandaag kon ik dat wel, omdat ik antwoorden heb gekregen die mijn frustraties wegveegden: mijn gedachten en verlangens en hoopvolle toekomstbeelden zullen niet bevredigend zijn omdat dat uit onbewust handelen voortkomt. Het is een val van mijn verstand. Niets wat ik doe heeft werkelijke waarde als ik het niet bewust doe, als het niet verlicht is door mijn aandacht.

Eckhart Tolle heeft me vandaag ook erg geholpen met zijn boek De kracht van het NU. Vooral het stuk over liefde en intieme relaties. Mijn grijpen naar toekomstige situaties en mijn spijt van het gebeurtenissen in het verleden zijn manifestaties van onbewustheid. Alleen bewustheid kan het goed maken. Zo kan ik mezelf mijn fouten vergeven. Een relatie heeft alleen werkelijke waarde voor mij als het een spiritueel verbond is waar liefde en niet gehechtheid de boventoon voert. Ik kan de intensiteit van een dergelijke relatie ook als uitdaging zien. Als ik maar bewust blijf van mezelf, eerlijk ben naar mezelf en de ander, dan is liefde niet afhankelijk van iets dat buiten mezelf ligt. Dan is liefde onvoorwaardelijk aanwezig. En dan zal mijn oefening mogelijk verdiepen.

De werkelijkheid is veel prachtiger dan alles wat we kunnen bedenken. Ik mag daar niet meer van afraken. Ik moet een wereld voor mezelf blijven creëren die klopt. Ik moet mijn gevoeligheid niet meer onderdrukken maar er naar luisteren om tot dieper inzicht te komen.

Samten had het juist, ik hoef niet te verlangen naar verlichting. Verlichting is de weg. Zo blijf ik groeien. Zo ben ik groei.

Hoe gaat het met jou Mike?