Beste Chris,
Misschiem een persoonlijke vraag maar heb je geen oorzaak kunnen vinden voor je depressie.Je hebt je er toch niet bij neergelegt dat je depressief van nature bent he!!Ik ben ook van nature niet zo`n positivo maar sinds ik mijzelf heb getraind m.b.v meditatie en dharma ben ik mijn omgeving toch positiever gaan zien.
Ik denk dat je juist met jou inzicht veel kunt bereiken.Ik denk dat jij in jou gevoel bijvoorbeeld moet bedenken dat je tevreden en dankbaar moet zijn met wat je hebt zodat je meer dankbaar bent voor je leven!!!!Hier zou je dus op kunnen mediteren!!
Heb je bijvoorbeeld geen verlangens in dit leven of juist heel veel?
Je kunt het ook zo zien dat de mensen om jou heen niet jou kennis hebben over de absolute waarheid(of zich er niet in willen verdiepen!) en zij zijn ontwetend en``slechts`` gelukkig in hun relatieve waarheid(met ups en down)
Jij hebt de kennis en de ervaring van een ander `blijvend``geluk onafhankelijk van omgevingsfactoren.Alleen aan jou om dit blijvende terug te vinden en vast te houden!
Zij zijn dus beperkt gelukkig en afhankelijk van omgevingsfactoren(relatie,werk,verlangens etc) maar zij weten niet beter en jij wel!!!!
Belangrijk is wel dat je hen dit ``beperkte`` geluk wel gunt!!
Probeer te beseffen dat niet iedereen begrijpt wat jij weet.Zie het als een luxe positie.Probeer de illusionaire wereld zoals jij die ziet maar eens positief te maken i.p.v de illusionaire wereld te leven zoals de menigte doet>jij kunt dit positief beinvloeden!!Zij zitten er midden in en hebben niet jou inzicht!!
Groetjes en succes met mediteren he!!!
Mike