Hey jeroen, ik ken het probleem. Soms is het vervelend als je afhankelijk bent van je seksualiteit. Als ik zelf behoefte aan seks heb en mijn vriendin niet. Dan kan ik zelf wel eens boos worden, afgewezen voelen. meestal spreek ik dit dan uit tegen mijn vriendin “ik heb geen zin om mijzelf nu boos te voelen, toch ervaar ik deze woede”. naar mijn inziens wil ik graag seksuel verbonden voelen met jou en heb jij hier geen behoefte aan en hierdoor voel ik mij afgewezen. dus nu voel ik woede terwijl ik graag mijn seksuele energie ergens mee verbindt. en op dat moment weet ik dat ik eerlijk ben naar mijzelf, ik zoek verbinding in mijn seksualiteit. en die verbinding hoeft niet perse plaats te vinden in de seks. het gaat erom hoe zorg jij er zelf voor dat jij verbinding maakt met de seksuele energie in jou en hoe zorg je zelf voor een ontlading. klaarkomen is inderdaad het makkelijkst, alleen met kunst of wat dan ook, dansen of zingen of waar je ook zin in hebt, kan je proberen voor te stellen dat je daar je seksuele energie mee verbindt, dan groei vanzelf sterker in je creativiteit. In ieder geval is eerlijk zijn naar jezelf de eerste stap. veroordeel niet dat je veel seksuele behoeftes hebt, dit is naar mijn inziens alleen maar gezond. bewust worden werkt het beste.