• open boeddhisme •

  • Rob Hogendoorn

    Graag jullie aandacht voor het volgende: • open boeddhisme • is een nieuw en onafhankelijk journalistiek webmagazine.

    We vergaren en duiden nieuws op het vlak van boeddhisme, en doen verslag van eigen onderzoek. We stellen de lezer in staat zich snel en objectief op het boeddhisme in Nederland te oriënteren, en geven de aanzet tot het ontstaan van een veelvormige kritische discussie daarover.

    Momenteel bericht • open boeddhisme • onder meer over de volgende actuele onderwerpen:

    Interesse zelfverbranding Tibetanen nihil

    Telt Nederland 170.000 boeddhisten?

    Boeddhisme zonder hocus pocus

    Omroep-dilemma boeddhistische gemeenschap

    Vanzelfsprekend zijn we benieuwd naar jullie indruk van • open boeddhisme •

    Reageer daarom hieronder of via • openboeddhisme •, of stuur ons een e-mail. Jullie zijn van harte welkom!

    Theo Dik

    theo.dik@openboeddhisme.nl

    Rob Hogendoorn

    rob.hogendoorn@openboeddhisme.nl

  • Gerhard Mattioli

    Geachte Redacteur en Journalisten van …open Boeddhisme…

    Ik wou op uw beschuldigingen en foutieve informatie tegen mij niet reageren , maar wil het als nog doen om de bezoekers van uw site, de leugens en onwaarheden te sparen die u publiceert.

    Deze journalistiek is niet alleen schadelijk voor de intentie van het boeddhisme maar ook voor de mensen die uw leugenverhalen serieus nemen.U gebruikt mijn boeddhistisch verleden om de BOS en de BUN met u verwijten te elemineren.Verder komt er nog bij dat u mijn reputatie schade toe voegt met alle gevolgen ervan.

    Wanneer u de justitie inschakeld, is mij dat heel welkom,dan komt tenminste de waarheid boven water en rechtvaardiging betreffend de leugens en veronderstellingen tegen mij.

    Het is nooit een seksueel misbruik tussen mijn leerlingen en mij gewest. Schriftelijke bewijzen van de betrokkenen en een sim kaard met sms zullen dat bevestigen, deze zijn nog altijd in mijn bezit.Het complot tegen mij is uit jaloersheid van de vier partner van vier vrouwelijke leerlingen ensceneert , die onder dreiging van geweld door hun partner,valse uitspraken tegen mij bij de zeden recherche Middelburg hebben gedaan.Zij hebben de klacht onmiddelijk weer ingetrokken, daar zij angst voor hun eigen leugens hebben bekomen.Verder komen nog twee mannelijke personen, die door steun van een monnik van de NKT,smaad over mij op internet hebben verricht.De NKT is een Dalai Lama tegenstander,en heeft mij voor jaren ontslagen als monnik, da ik mij naar de leringen van de Dalai Lama heb gericht en deze ook heb door gegeven aan mijn leerlingen. Dus ik heb niet zo gedaan als de NKT van mij heeft verwacht, dat ik de leringen van mijn ehem. leermeester van de NKT, Gehse Gyatso , door geef.

    Ik heb mij toen niet verdedigd tegen al deze beschuldigingen daar ik naar boeddhistische richtlijnen wou reageren, dat heet, niet reageren wat er ook gebeurt.

    Ter informatie…….

    Op tijdstip van de conceptie was ik geen boeddhist meer en heb met deze vrouw later een jaar samen geleefd.Heb haar van een zware ziekte genezen en wij hebben de toekunft van ons zoontje geregeld.Zij was toen de hoofdpersoon met haar uitspraak bij de zedenpolitie en heeft mij later verteld hoe hun de leugens bedacht hebben met drogeren enz.. Ik heb haar vergeven….

    Ik ben dus sinds 5 jaar geen boeddhist meer en nooit meer boeddhistisch bezig gewest tot op de dag vandag……

    Betreffend inhoud van mijn boek , heeft niets met boeddhisme te doen.

    Ik was vroeger een ingewijd boeddhistisch monnik, met 3 jaren retraite , en ben in Nepal benoemd als Lama. Lama heet dus Leermeester en wordt niet verleend door verdienste.

    Ik vraag u vriendelijk om u links over mij te verwijderen. Bedankt.

    Met vriendelijke groeten

    Gerhard Mattioli

  • ujukarin

    Hoi Gerhard,

    Openboeddhisme.nl zelf lijkt me een betere plaats om dit verzoek te plaatsen dan een ‘afgeleid reclamebericht’ site zoals deze. Ze hebben een reaktiemogelijkheid…

    Inhoudelijk toon je, los van het feit dat de boeddhistische spraakvoorschriften in de openboeddhisme-berichtgeving veelal ernstig met voeten getreden worden, zelf ook niet bepaald een geheel schoon blazoen; als er vier dames in beeld waren met allevier partners, dan is m.i. je klaarblijkelijke verhaal dat ZIJ jou verleidden en JIJ geheel onschuldig was aan overtredingen van het 3e precept niet al te geloofwaardig. Maar anyway, ik ga verder niet in deze discussie en raad je nogmaals aan gewoon te reageren op die site…

    With folded palms,

    -Ujukarin>