niet islam maar boeddhisme is de vijand

• toeter

ik zie het zo dat het boeddhisme de lachende 3de is bij de ruzie tussen het westen en de islam. Het boeddhisme is veel meer onze vijand omdat het zoveel op het christendom lijkt, neigend naar goede werken die van de boom van goed en kwaad stammen.

De 722 goden (geesten) van de kalachakra mandala zijn een afgeleide van de lampenstandaard in de tabernakel van Mozes met 7 lampen en 22 knoppen. Maar al sinds 1993 zijn de boeddhistische goden aan een opmars bezig in het christelijke westen. Met de aanslagen op het WTC als gevolg, 10 jaar later.

Dankzij Apollyon, de prins van Perzië is het mysterie van Babylon nu ineen gestort met de ival in Irak die gekoppeld is aan de economische chaos in het westen. China en India vervullen nu de rol van Cyrus, zonder het te weten waarschijnlijk en nemen de fakkel van het westen over.

De geesten van het boeddhisme krijgen via een omweg voet aan de grond in het Westen. China krijgt niet voor niets steeds meer invloed hier.

• toet

1993 moet 1991 zijn, trouwens ook al met een Babylon/Golfoorlog op de achtergrond. De inval in Irak was in 2003. De 10 jaar verschil staat bijbels bekent als de hezekiah factor.

• Mike

Beste toeter,

Boeddhisme kan geen vijand zijn van iemand want een waardig boeddhismt beoordeeld niet zoals menig andere `gelovige `dat wel doet.Een waardig boeddhist maakt geen onderscheid tussen een islam of een christen.Het gaat om de juiste intentie hoe je je medewezens behandelt!!

M.a.w het zit em niet zozeer in de verschillende geloven maar in de interpretaties van de gelovigen hoe zijn hun geloof uitdragen naar medewezens.

Groetjes Mike

• toet

hallo mike,

ik probeer uit te leggen dat boeddhisme meer religie is dan geloof en wel degelijk een godsteinst en dus veel meer dan stellingname overb hoe je met elkaar omgaat. er zijn blijkbaar 722 demonen in het spel die blijkbaar door een mandala toegang krijgen tot onze wereld. dat gaat allemaal wel een paar stappen verder dan wat jij noemt.

verder probeer ik duidelijk te maken dat de vele religies veel gemeen hebben maar geloof iets totaal anders is.

gr.

• Mike

Beste Toet,

Wat is volgens jou het grootste verschil tussen een religie en geloof??

Wat jij noemt over 722 demonen (die waarschijnlijk staan voor 722 negatieve mentale houdingen)is echt niet iets wat je gaat bij houden ofzo!!

Ik denk ook niet dat de gemiddelde boeddhist hiermee bezig is Toet.

Eerder met het vergroten van geduld, vrijgevigheid,morele discipline ,meditatie, concentratie en wijsheid(6 perfecties).Het is ook niet bij te houden welke van de `722 demonen`` je hebt overwonnen.Ik zie het eerder als mentale transformatie en denk dat je pas als je dichtbij zuivering bent je kunt bezighouden met welke van de ``722`` je nog kunt transformeren.

Groetjes Mike

• toeter

als boeddhist zou ik die 722 demonen toch maar serieus nemen. Zegt het boeddhisme iets over 722 levenshoudingen? nee, dus dat maak jij ervan.

geloof heeft met genade te maken, religie met moeten, de wet volgen, tradities, ceremoniën, regels, voorschriften etc. Het is mensgericht. Genade is god gericht.

• samten

hahaha, die toeter..niet bang zijn hoor….'t zijn mogelijk alleen maar 722 negatieve geestesgesteldheden, demonen zo je wilt .Latent aanwezig…in jou en in mij. Als je zover wilt gaan om de aanslagen in de WTC daaraan te relateren…waarom niet? ze komen ook uit menselijk denken en handelen voort….en die Chinezen die hier voet aan de grond krijgen zijn geen Boeddhisten hoor, dat zijn imperialisten net zo als de Amerikanen onder wiens juk we nu leven…maar dat zijn zogenaamd Christenen, dus daar zul je wel geen problemen mee hebben.

bevrijdt jezelf!

hartelijke groet,

samten

• Sietse 45

Hoe moet ik jou eigenlijk serieus nemen.

• samten

Mij serieus nemen? Da's niet perse noodzakelijk…ik neem mezelf amper serieus

groet,

samten

• Mike

Beste Mensen,

Het boeddhisme heeft niet de intentie om wereldreligie nr 1 te worden zoals andere religies dat wel schijnen te willen en waardoor vele oorlogen in onze geschiedenis en heden zijn ontstaan.

Volgens de Boeddha mag een ieder kritisch zijn op de dharma terwijl andere religies de waarheid verkondigen die de ``gelovigen`` vervolgens voor lief aannemen en verdedigen alsof het hun bezit is met als gevolg van deze bezittelijke mentale staat haat,agressie en andere negatieve mentale houdingen tegenover een ``ànder geloof/mening``.De boeddha wilde in mijn eigen ogen dat je de waarheid ERVAART door verdieping in zijn leer en niet alleen maar aanneemt!!!

Groetjes Mike