wat ik nu schrijf zal mogelijk vreemde reacties oproepen maar ik doe het toch maar. De moorden in Oslo vonden plaats op Pi-dag, 22/7. Pi is de 26ste letter van het griekse alfabet. Dus wat gebeurde er in de week van 16-22 juli? Jawel, de dalai lama bezocht washington. Heeft dit iets met de moorden in Oslo te maken? Van alles, volgens mij.
Er werd 10 jaar na de WTC anslagen een kalachakra mandala gebouwd. Zo'n mandala is een poort voor 722 goden, ofwel boze geesten. Hiermee is zo'n mandala de boeddhistische tegenhanger van de lampenstandaard in de tabernakel van Mozes met 7 lampen en 22 knopen. 10 jaar voor de WTC aanslagen waren er ook Boeddhisten in New York om een kalachakra mandala te bouwen voor het WTC. Met 10 jaar later die aanslagen.
De aanslagen in Oslo waren een strijd tussen boeddhisme en het christelijke westen die bovendien op een plaats werd uitgevochten waar het vredesakkoord tussen Israël en de Palestijnen werd beklonken. De bijnaam van Camp David is Shangri La, ook een boeddhistische verwijzing.
De strijd in Oslo is van dezelfde categorie is waarmee Daniel te maken kreeg toen hij tegen de Prins van Perzië streed, Apollyon. Er valt nog veel over te zeggen maar het boeddhisme is beslist niet de vredelievende levensovertuiging zoals velen denken.