Beste Mensen,
Ik was laatst bij change your mind day in Amsterdam.Er heerste een heerlijke sfeer mede door het lekkere weer.Rust afgewisseld met muziek echter kan ik het niet laten om een minpuntje te noemen!!
Op deze dag was zo`n beetje alles gericht op het mediteren wat uiteraard een belangrijk onderdeel is van de dharma.
Wat mij echter tegenviel is dat er zoveel verschillende soorten boedhistische stromingen behandeld werden zoals vipassana zen tibetaans etc.Ik kan mij hierbij voorstellen dat iemand die voor het eerst kennismaakt met boeddhisme terug zal deinzen bij de gedachte over welke type hij/zij moet kiezen.En voor de aanwezigen die al bekend zijn met boeddhisme zou de aandacht toch moeten liggen bij dharma en het onderhouden van ervaringen m.b.t het pad
Moeten we binnen het boeddhisme niet uitgaan van 1 stroming en het boeddhisme niet in zoveel verschillende hokjes plaatsen?
Ik denk dat de boeddha niet had gewild dat er zoveel verschil werd aangebracht binnen het boeddhisme
Zijn we de term non-duality vergeten?We moeten toch juist ``èen`` Zijn.Het boeddhisme creert zo zelf een dualisme.
Ik ben benieuwd naar jullie mening en naar jullie ervaringen op deze dag maar ook mensen die niet zijn geweest mogen uiteraard reageren!!
Groetjes Mike