Zou graag Boeddhisme meer collectief willen beleven

• karin7765

Hallo allemaal,

ik ben Karin Bakker, 44 j.. Op zich heb ik al een aantal jaren affiniteiten met het Boeddhisme.

Ik zie momenteel het Boeddhisme primair als een levensfilosofie. Een manier van in het leven staan zeg maar..

. Ik zou graag wat meer betrokken willen zijn, in gelijk denkende, en wat meer spirituele begeleiding willen hebben. Kortom: ik zou graag het Boeddhisme wat meer collectief willen beleven

Ik zit daarom om te denken hoe ik deze wens het best kan realiseren

,van waar ik woon.

Graag zou ik advies willen hebben.

Gegroet,

Karin

• ujukarin

Hoi Karin,

De drempel om samen met anderen iets te doen is laag, tenzij je in Tietjerksteradeel of op een eiland woont :)

Kijk maar eens op

http://www.boeddhisme.nl/meditatie.html

en zoek dan in jouw regio, bijvoorbeeld via de kaart op de site.

Gewoon even snuffelen; als vervolgens blijkt dat je bij deze groep of meer in het algemeen diens traditie (Theravada, Zen, Tibetaans, Westers, xxx) niet echt past kun je altijd verder zoeken, soms op wat grotere afstand maar dan kun je bijv. 1 x per maand op een meditatiedag of zelfs een 2+ daagse retraite komen.

Sukses met zoeken,

With folded palms,

-Ujukarin>

• Joop

Beste Karin

Ik ben het helemaal met Ujukarin eens.

Aanvullend erop een andere mogelijkheid die ik een paar jaar geleden heb uitgewerkt.

Namelijk door zelf een huiskamergroep te starten, na zetten van advertentie op prikbord van supermarkt of huis-aan-huis-blad.

( zie bv www.bodhitv.nl/articles/show-news/2008-05-29/een-sangha-stichten-doe-je-zo/?p=19&v=laatste-items )

Succes

Joop