De BUN-voorzitter spreekt a.s. zaterdag op de BOS-radio (vanaf drie uur, 747 AM)
Dan krijgen we eindelijk Francisca Boel, de nieuwe BUN-voorzitter te horen. Tijdens de verkiezingscampagne dit voorjaar over het voorzitterschap (ja, er waren ook andere kandidaten) liet ze het vuile werk over aan de toen al demissionaire Varamitra.
Ik ben benieuwd naar de stijl van deze Zen-boeddhiste uit de stal die al meer bestuurders heeft opgeleverd en binnengehaald. En naar haar beleid natuurlijk; wordt het wat minder haagse bluf? Een paar vragen waarvan ik hoop dat er antwoord op komt.
Welke rol heeft de BUN achter de schermen gespeeld bij het bezoek van de Dalai Lama, was er niet iets met de Shugden-aanhangers?
Welke universiteit wordt de opleiding boeddhistisch geestelijk verzorger gegund en wie wordt de eerste hoogleraar in dit vak?
Hoeveel aanhangers hebben nu de boeddhisten-polis van Achmea en is daarmee het doel van 10% van de BUN-aanhang bereikt?
Wordt de Tibetaans-boeddhistische basisschool (Mandalaschool) in haar voorzittersperiode geopend?
Komen er weer Change Your Mind Days in die periode?
Heeft zij de aanvraag voor radio en tv voor de periode 2010-2015, uit te voeren door de BOS, al ingediend? En namens hoeveel boeddhisten is dat: de echte aanhang of de mythische 250.000 boeddhisten die Nederland zou tellen?
Welke boeddhistische business activiteiten gaat de BUN ondernemen in deze economisch barre tijden?
En tenslotte: wil de BUN echt niets meer te maken hebben met ongeorganiseerde boeddhisten?
Ik ben benieuwd
Joop