www.kookstudio.net=16pxBeste vrienden en vriendinnen van de Ayurvedische keuken,

 =16px(Ayur)Vedisch koken is zo veelzijdig dat er bijna als vanzelf steeds nieuwe workshops bijkomen.

Ik hoop je gauw weer ergens in Nederland te zien om nieuwe inspiratie op te doen voor super heerlijke, gezonde en goedkope biologische vegetarische maaltijden…..de basis van leven op een duurzame manier.

Nieuw zijn bijvoorbeeld de dagen met Yoga en Ayurvedisch koken naar constitutie en seizoen, heerlijke dagen om je te verdiepen in het koken volgens een bepaalde constitutie.

Dat betekent een workshop Pitta balancerend koken en Pitta balancerende yoga in de zomer:

Pitta balancerende dag, met yoga en koken

Vrijdag 22 juni in Lelystad

=16pxEn een workshop om Vata te balanceren met yoga en koken in het najaar:

Vata balancerende dag, met yoga en kookworkshop

Zaterdag 10 november in Lelystad

=16pxWorkshops om te leren Vata te balanceren (theorie en  koken)  geef ik ook inWijchen:

Nieuw! “Ayurvedisch koken voor herfst en winter” (Vata balancerend)

Zaterdag 6 oktober in Wijchen

=16pxEn in Tilburg, waar zoveel enthousiasme is dat ik er graag weer twee workshops in een weekend geef:

Workshop “Ayurvedisch koken voor herfst en winter” (Vata balancerend)

Zondag 21 oktober in Tilburg=16pxWorkshop “Vedische Favorieten”

Zaterdag 20 oktober in Tilburg

=16pxHelemaal nieuw is deze workshop:

=16pxNieuw! Workshop “Gezond en gemakkelijk afvallen en slank blijven”

Zaterdag 22 september in Amsterdam

=16pxOp basis van mijn eigen ervaring, waarover ik zo enthousiast ben, dat ik dacht dat het tijd was om te delen!

Dit is ook een bijzondere workshop, die ik zelden geef, dus pak je kans:

Workshop “Ayurvedisch Koken voor Veteranen”

Zondag 9 september in Amsterdam

=16pxEn verder… zijn er nog (maar) zes plaatsen vrij in de tweede Ayurvedische Kook- en Yoga vakantie … voor een heerlijke week en een totale Ayurveda ervaring

=16pxAyurvedische kookvakantie (2) met de cursus “Ayurveda in theorie en praktijk” en yoga

17 t/m 24 aug 2018 in Zuid-Limburg

=16pxDe Eerste vakantieweek zit vol, je kunt je alleen nog inschrijven op de wachtlijst.

En als je systematisch Ayurvedisch wilt leren koken, naar constitutie, en je je ook stap voor stap de theorie van Ayurveda eigen wilt maken, dan is er de“Cursus Ayurveda in theorie en praktijk”, met steeds 14 dagen tussen de lessen in om alle tijd te hebben om te oefenen=16pxCursus “Ayurveda in theorie en praktijk”

Vanaf dinsdag 11 september in Amsterdam

=16pxDe Basiscursus Ayurvedisch Koken is eigenlijk een must voor iedereen, want het geeft levenslange inspiratie om heerlijk en gebalanceerd vegetarisch te koken voor het hele gezin, met de basisprincipes van Ayurveda op een natuurlijke manier verweven in de gerechten.=16pxBasiscursus Ayurvedisch Koken

Vanaf 19 september in Utrecht

 Andere Workshops=16px boordevol inspiratie zijn er =16pxdoor het hele land,Alkmaar, Den Haag, Zoelen, Groningen, Loenen, Lelystad, Utrecht en Amsterdam

=16pxVier Vedische workshops in “Het Zonnehuis”

=16px12-13 mei en 9-10 juni in Loenen (Gld) =16pxEen reis door India

Vrijdag 18 mei in Lelystad

 =16pxWorkshop “Kennismaken met Ayurveda in theorie en praktijk”

Zondag 20 mei in Utrecht

 =16pxWorkshop “De Zuid Indiase Keuken” (Vegan)

Dinsdag 22 mei in Amsterdam

 =16pxWorkshop “Kennismaken met Ayurveda, in theorie en praktijk”

Zaterdag 26 mei in Alkmaar

 =16pxWorkshop “Ayurvedisch Koken”

Woensdag 6 juni in Amsterdam

 =16pxWorkshop “Vedische Favorieten”

=16pxZaterdag 16 juni in Amsterdam =16pxDe Zuid-Indiase Keuken

24 juni in Zoelen

 =16pxWorkshop “Ayurvedisch Koken”

Woensdag 27 juni in Utrecht

  =16pxVeganistisch koken met Ayurveda

Zaterdag 29 september in Groningen

 =16pxWorkshop “Ayurvedisch Koken”

=16pxZaterdag 13 oktober in Den Haag

=16pxAls toegift het recept van een heerlijk verfrissend lente-gerecht 

PALAK RAITA

 

SPINAZIE RAÏTA

Hoeveelheden voor ongeveer 5 personen

Uit: Lord Krishna’s Cuisine van Yamuna Devi

 

300 g spinazie, wilde spinazie of Nieuw Zeelandse spinazie

1 eetl. ghi

½ liter biogarde

3 eetl. groene kruiden naar keuze, of een combinatie van groene kruiden (verse koriander, dille, peterselie, munt, basilicum)

½ theel. geraspte citroenschil (van een bio citroen)

2 eetl. citroen- of limoensap

½ theel.  zout

¼ theel. zwarte peper

 

1 . Was de spinazie en snij de grote bladeren van de wilde spinazie grof. Kook de spinazie met “aanhangend water” en een eetlepel ghi een minuut of vijf, draai de bladen dan om met behulp van twee vorken en kook nog tot beetgaar.

 Nieuw Zeelandse spinazie: verhit een eetlepel ghi in een wok en roerbak tot de spinazie zacht is.

2. Laat de spinazie uitlekken en afkoelen in een vergiet.

3. Roer de yoghurt glad in een kom met de verse kruiden, citroenrasp en citroensap, zout en peper.

4. Roer vlak voor het serveren de afgekoelde spinazie met een vork door de gekruide yoghurt. Serveer bij de maaltijd in kleine kommetjes.=16pxRada’s Kookstudio

www.kookstudio.net

info@kookstudio.net