AARDEMAGIE

Tribal Earth Life Style

De schoonheid van de inheemse culturen is dat zij zich niet baseren op mensen die beter of slechter zijn dan zijzelf. Iedereen en alles is wat het is.

De tribal en mystieke voorwerpen en producten zijn vaak door de eeuwen heen van generatie op generatie door gegeven. Om gekoesterd te worden, te inspireren en om te delen.

Aardemagie is dan ook meer dan een winkel of webshop, het is een manier van leven.

Een mix van culturen en tradities die goed passen in de lifestyle van nu.

Aardemagie heeft een zeer grote collectie voorwerpen en producten vanuit alle windstreken en elk met een eigen verhaal en gemaakt met veel liefde en passie.

Geen vast omlijnde en maatschappelijke verwachte voorwerpen of producten maar alles vrij van geest en spirit.

Meer informatie over Tribal Earth Life Style

MEDE of Honingwijn

Mede is een alcoholische drank die gemaakt wordt door honing en water te laten vergisten, het wordt ook wel honingwijn genoemd. Mede is een eeuwenoude drank die al door de Romeinen, Vikings en de Kelten gedronken werd. De drank kan zowel warm als koud gedronken worden. In de Noorse mythologie is mede de godendrank die bij Odin kennis en wijsheid doet opborrelen.

Tegenwoordig is mede niet meer zo'n bekende drank en juist daarom hebben wij mede in ons assortiment opgenomen om u kennis te laten maken met deze “godendrank".

Ook op de seizoensfeesten van ‘heksen’ kringen en Wicca-covens is mede een veel voorkomende drank, al dan niet zelf gebrouwen en soms aangevuld met rituele en soms geestverruimende planten en/of zwammen.

In sommige Belgische streken bestaat nog het gebruik van Wyten-donderdag. Ter gedachtenis van het Laatste Avondmaal wordt 's avonds tarwebrood gegeten en mede gedronken.

Op 14 november 2015 kunt u bij Aardemagie in Eemnes mede komen proeven.

Meer informatie over Mede

100% schapenwollen vesten uit Nepal.

Onze vesten worden gemaakt door kleine zelfstandige uit Nepal die rechtstreeks aan Aardemagie leveren waardoor de winst niet bij een tussenhandelaar blijft hangen en wij zeker weten dat de vesten niet worden gemaakt door kinderen in fabriekjes.

De vesten uit Nepal zijn gemaakt van 100% zuiver schapenwol en voorzien van afritsbare capuchon en met een fleece voering. De vesten zijn handgemaakt en er kunnen dus altijd afwijkingen in zitten zowel in de maat, motief en breisels.

Traditioneel werden de wollen vesten door de sherpa’s gedragen op hun trektochten door het Himalaya gebergte en nog steeds prevaleren vele van hun de wollen vesten boven de moderne jassen. Niet alleen vanwege het comfort en de zachtheid maar ook vanwege de sterke kwaliteit, winddichtheid en warmte.

Wij hebben de vesten in de maten M, L, XL, XXL. De maten kunnen afwijken van de Europese maten. Alle vesten zijn zowel voor mannen als vrouwen. Vanaf zaterdag 14 november weer volop aanwezig bij Aardemagie

Meer informatie over de Nepalese vesten

Stenen spreken!

Op zaterdag 14 november bij Aardemagie

Anne Claire Venemans is op zaterdag 14 november bij ons te gast om al u vragen met betrekking tot edelstenen en mineralen te beantwoorden. Zij zal ook een grote collectie edelstenen meenemen om het verschil tussen de diverse stenen te laten zien en voelen. Uiteraard kunt u deze ook kopen net als de bijzondere mystieke sieraden die zij zal tentoonstellen. Als u een vraag heeft over uw eigen steen neem deze dan mee en zij zal u zeker meer kunnen vertellen over de steen. Toegang is gratis.

Stenen

Stenen, mineralen en kristallen hebben door de eeuwen heen altijd een grote aantrekkingskracht gehad op mensen. Aan de ene kant is er natuurlijk de waarde van stenen die het bezitten van (edel)stenen aantrekkelijk maakt. Daarnaast hebben de kleuren van stenen altijd tot onze verbeelding gesproken en de sprekende kleuren van stenen worden dan prachtige versiering als sieraad.

Al mijn hele leven wordt ik aangetrokken door stenen. Als kind al pakte verzamelde ik stenen en uiteindelijk heb ik van het werken met stenen mijn beroep gemaakt. Als edelsmid creëer ik mijn eigen lijn van sieraden; en in bijna ieder sieraad staat een edelsteen centraal.

Ik heb gemerkt dat juist wanneer een steen je heel erg aanspreekt, die steen je iets te vertellen heeft. Dat kan een simpele boodschap zijn, of dat de steen je op dat moment kan helpen met die dingen die spelen in je leven. Een korte reading reading kan dan inzicht geven.

Anne Claire Venemans

www.taliswoman.me

Meer informatie over Anne Claire Venemans

Meteorieten

Weleens een echte meteoriet in je handen gehad. Bij Aardemagie kan dit op 14 november 2015.

Meteorieten is gesteente van buitenaardse oorsprong, die door de dampkring heen komen en dit overleven. Vele tribals schrijven aan deze bijzondere “overlevers” bovennatuurlijke krachten , zo zien de native indians meteorieten als heilige stenen, de Tibetanen kennen ze als vajra stenen of bliksemschicht.

In de Oudheid werden deze Meteorieten gewaardeerd als de belangrijkste bron voor het maken van metalen wapens, de bekenste is wel Excalibur; het legendarische zwaard van Koning Arthur.

Aardemagie heeft vooral Nikkel-ijzer Meteorieten is de collectie, deze hebben een zeer hoge elektrische intensiteit. Ze hebben het vermogen om de kundalini te activeren en het sluimerende spirituele vuur dat in ieder menselijk wezen huist tot zijn volle kracht te ontwikkelen.

Meteorieten bevatten de kracht van de sterren. Als iemand deze energie in zichzelf aanwakkert, kunnen er heel snel grote veranderingen plaatsvinden, of men nou denkt dat hij er voor klaar is of niet. De werking varieert van mens tot mens.

Meer informatie over de Bijzondere stenen

AARDEMAGIE

Aardemagie is meer dan een fysieke winkel (ruim 140m2) en een webshop, het is een plek van ZIJN.

Een plek waar men zich vrij kan voelen, genieten van de energie, luisteren naar de muziek, proeven van onze eigen EKO thee en de mystieke voorwerpen van Aardemagie kan bewonderen die goed passen in de lifestyle van NU.

Adres: Wakkerendijk 38, 3755 DC Eemnes

Telefoon: 06-21663667

Email: info@aardemagie.nl

Openingstijden: Elke zaterdag van 10.30 tot 15.00 (ook eventueel op afspraak)

Parkeren: Gratis (50 meter verderop t.h.v restaurant Wakker)