BOS start wervingsactie nieuwe 'Vrienden'

  • Martine Jacobs

    BOS start wervingsactie nieuwe ‘Vrienden’

    Onder het lichtvoetige motto ‘Verrijk je Karma, steun de Boeddhistische Omroep’ is de BOS een wervingscampagne gestart om het aantal Vrienden van de BOS te verhogen.

    Met een knipoog naar bekende programma's als De Wereld Draait Door, Utopia en Spoorloos, maakt de campagne duidelijk dat de BOS in het medialandschap een bijdrage levert met programma’s die zin en betekenis geven. Nu de politiek besloten heeft dat de kleine levensbeschouwelijke omroepen gaan verdwijnen, is steun hard nodig.

    De campagne start rond de documentaire Happiness, die woensdag 5 maart 2014 om 23.00 uur op Nederland 2 wordt uitgezonden. In deze documentaire volgt regisseur Thomas Balmès de achtjarige boeddhistische monnik Peyanki, afkomstig uit een dorp in Bhutan dat als laatste plaats wordt aangesloten op kabel en electriciteitsnet. De bewoners kijken reikhalzend uit naar de komst van televisie en als Peyanki met zijn oom naar de stad gaat om een TV te kopen, komt hij voor het eerst in aanraking met de moderne maatschappij. Happiness is op het Sundance Film Festival (Utah, USA) onderscheiden met de Cinematography Award.

    Meer over de wervingscampagne is te vinden op de actiesite van Verrijk je Karma

    ——————————-

  • joop romeijn

    De BOS kan wel spreken over ‘lichtvoetig’ en ‘met een knipoog’, maar ik vind dat niet

    Op twee niveau's is er flinke kritiek op deze actie te leveren:

    1. Het motto ‘Verrijk je karma’ is feitelijk onjuist, de uitdrukking op zich is al ongebruikelijk en modieus, maar de strekking klopt ook niet met de leer van de Boeddha

    2. Het is volstrekt onduidelijk wat er gebeurt met het geld van de (nieuwe) donateurs; de BOS heeft nog geen begin van een - openbaar - plan voor wat ze na 31 december 2015 gaan doen.

    http://joopromeijn.blogspot.nl/